TAHİNLİ PİDE

Çocukluğumun Ramazanlarından vazgeçilmez lezzet tahinli pide. Memleketimde bu güzel lezzeti mahalle fırınlarında yaparlar tadına doyum olmaz.Memleket hasretini buram buram yaşayan ben kalktım evimin emektar fırınına mahalle fırını muamelesi yaptım sağolsun beni mahçup etmedi .Çocukluğuma döndüm .Eeee bu güzelliği sizinle paylaşmazsam olmaz .Yapımı çok kolay lezzeti olay mı olay tahinli pide.Buyrun tarife…


                                                        TAHİNLİ PİDE




                                        
 
                                          MALZEMELER
-          2 su bardağı süt
-          1 tatlı kaşığı tuz
-          1 tatlı kaşığı şeker
-          Aldığı kadar un
-          Yarım paket yaş maya ya da 1 tatlı kaşığı kuru maya

                                   İÇ HARCI İÇİN
-          2 yemek kaşığı tereyağ
-          1 çay bardağı kadar tahin
-          Evdeki tahinin sonu kalmıştı ve sertleşmişti ben onu kullandım.sizde eğer evinizde kalmış tahin varsa değerlendirebilirsiniz.

                               YAPILIŞI
-          Önce hamuru yoğuralım.Sütü ılıtalım yoğurma kabına alalım.
-          Mayayı ,şekeri, tuzu ilave edip kulak memesi yumuşaklığından az yumuşak bir hamur yoğuralım.
-          Mayalanması için kenara alalım.
-          İç malzemesi için yağı eritelim.Tahini ekleyip iyice karıştıralım.
-          Mayalanan hamuru 2 ye bölelim.
-          Birini pasta tabağından daha büyük açalım.Çok inceltmiyoruz 1, 1,5 cm kalınlık iyidir.
-          İç harcın yarısını hamurun üzerine kaşık yardımıyla sürelim.

-          Tam ortadan elimizle bir delik açıp deliği büyütelim ve aynı zamanda kıvıralım.

-          Uzun bir rulo elde edelim ortadan bölelim.

-          İki tarafından karşılıklı kıvırıp rulo yapalım.

-          Kalan hamurlarıda bu şekilde hazırlayıp.bir poşete koyup dondurucuda 5 dk dinlendirelim.( toplamda 4 pidemiz olacak)
-          Dinlenen hamurları oklava ile 2 cm kadar kalınlıkta açalım  yağlı tepsiye dizelim yumurta sarısı sürüp susam serpelim ve 225 dereceli önceden ısınmış fırına sürelim.

-          Üzeri kızarınca pideler hazırdır.

NOT:Eğer tahinli pideyi şekerli hazırlamak isterseniz tahinli harcı sürünce 1 kaşık toz şekeri her yerine gelecek şekilde serpin işlemlere devam edin.Ben  2 sini şekerli yaptım istek üzerine J

                AFİYET OLSUN…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)