DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

   BU OLAĞANÜSTÜ LEZZETİ PAYLAŞMAKTAN MUTLULUK DUYUYORUM :)

MALZEMELER 
1 bütün tavuk
      Yarım limon suyu
            1 tatlı kaşığı karabiber
                     1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
   2 tatlı kaşığı tuz
            1 tatlı kaşığı toz şeker
1 kuru soğan
        2 kaşık zeytin yağı

YAPILIŞI
Düdüklü tencereye limon suyunu,karabiberi,kırmızı biberi,tuzu,şekeri ve yağı koyun.İyice karıştırın.Tavuğu tencereye alın ve sosa iyice bulayın soğanı da yanı başına koyun.Bu şekilde düdüklüde 1-2 saat kadar beklesin.(ayrı bir kapta da yapabilirsiniz ama sizde benim gibi bulaşık sevmeyenlerdenseniz böyle yapmanızı tavsiye ederim)sonra düdüklü tencereyi ocağa alın ve ateşi önce biraz orta ateşe ayarlayın.Düdüklü havasını verince pimini kapatın ve ocağı kısık ayara getirin.kesinlikle su koymuyoruz.çok kısık ateşte yaklaşık 40-50 dk pişecek ama siz arada sırada açıp bakın.piştiğinden emin olunca eğer kızarmamışsa ocağı yüksek ateşe alın ve arkalı önlü kızartın.benimki kızarmıştı diğer yüzünü çevirdim kızarttım.Tavuğu bu şekilde pişirmek fırında pişirmekten çok daha kolay ,az masraflı ve çoooookkk lezzetli artık bizim evde tavuğu fırına sürmek yok.bu tarifi cahide sultanın sitesinde görmüştüm 2 kere denedim ikisi de süper oldu.aynı işlemi tavuk baget ve tavuk pirzola içinde yapabilirsiniz.ben ilk pirzola yapmıştım.ilik gibi pişti tabiri vardır ya ayynen öyle oldu.
YAPANLARA ŞİMDİDEN AFİYET ŞİFA OLSUN...




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)