KEK KALIBINDA BÖREK

YILLARDIR YAPARIM HİÇ MAHÇUP OLMADIM ELHAMDÜLİLLAH .SU BÖREĞİ TADINDA YAPIMI ÇOK KOLAY KALIPTA BÖREK TARİFİM. BEN BU SEFER PEYNİRLİ YAPTIM AMA ISPANAK VEYA PANCARLISINI ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM…
                                             
                                                         MALZEMELER

-          5 adet yufka
-          4 tane yumurta
-          500 ml süt
-          1 çay bardağı sıvıyağ
-          Kalıbı yağlamak için 1 kaşık tereyağ
-          Beyaz peynir
                                                  YAPILIŞI
-          İlk olarak yumurta , süt ve sıvıyağı büyükçe bir kasede iyice çırpın.
-          Tereyağ ile yağladığınız kalıba yufkanın birini serin ortasını delmeyin.
-          Kalan yufkaları 2 ya da 4 e bölün.
-          Hazırladığınız sosa batırın ve kalıba eşit şekilde yayın.
-          İç harçtan serpin ve kalan bütün yufkaları bu şekilde kalıba yerleştirin.
-          Kalan sosu üzerine sürün kenarlardan içeri kaçmamasına dikkat edin yoksa börek kalıba yapışıyor .Çıkarırken parçalanıyor tecrübeyle sabit J
-          Streç film gerip buzdolabında en az 2-3 saat bekletin .
-          Bir gece önceden hazırlayıp ertesin gün pişirirseniz çok daha güzel sonuç alırsınız.
-          Böreği 175  dereceli fırında 1 saate yakın pişirin.Diğer böreklere göre kalın olduğundan pişme süresi de uzun oluyor ama lezzetini tadınca beklemeye değer diyor insan.                                                                          AFİYET OLSUN…





NOTLAR: 1- Kalıbı yağlayınca susam serpebilirsiniz ben hep serpiyordum aceleye geldi unuttum.Susam hem lezzet veriyor hem de kalıptan hemen çıkmasına yardımcı oluyor
                2- İç harcını ıspanak ya da pancarlı yapacaksanız kuru soğanı yağda öldürüp eklemenizi tavsiye ederim.Kıymada çok yakışıyor ıspanaklı harca .
               3- Benim kullandığım kalıp 30 cm çapında daha küçük ya da daha büyük kullanırsanız yufka ölçüsünü ona göre ayarlarsınız...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)