PIRASALI ETİMEK

                                        Günleriniz için güzel bir salata alternatifi...
MALZEMELER
                               MALZEMELER
-          2 paket etimek
-          3-4 sap pırasa
-          2 havuç
-          2 su bardağı kadar süzme yoğurt
-          2 diş sarımsak
-          Arzuya göre 2-3 kaşık mayonez(ben kullanmadım malum diyet J )
-          1 tatlı kaşığı pul biber
-          1 çay kaşığı karabiber
-          Tuz
                       YAPILIŞI
-          Pırasaları ince ince doğrayın.
-          Havucu rendeleyin.
-          Zeytinyağında iyice kavurun.
-          Yarım su bardağı kadar su ekleyin ve pişirin.
-          Baharatlarını ,tuzunu ekleyin.
-          Etimekleri dilediğiniz bir tepsiye ya da servis tabağına bir sıra dizin.
-          Üzerlerine pırasalı harçtan koyun.
-          Bir sıra daha etimek dizin yine pırasalı harçtan koyun
-          Bu şekilde dilediğiniz büyüklükte yapabilirsiniz ben 3 sıra yaptım.
-          Süzme yoğurdu sürülecek kıvama gelene kadar sulandırın ve sarımsak  ve tuz ekleyin.
-          Etimeklerin üzerine heryerini kaplayacak şekilde sürün.
-          Pulbiber,dereotu, maydanozla süsleyin.
-          Eğer tek sıra halinde yapmak isterseniz ki benim ilk taddığım öyleydi dikdörtgen borcama etimekleri dizip üzerine pırasalı harçtan sürüp yoğurdu en son sürerekte servis edebilirsiniz.
                                                      AFİYET OLSUN....



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)