EVDE TEREYAĞI YAPIMI

SİZDE BENİM GİBİ SÜTÜ BİRİNCİ ELDEN ALIP YOĞURDUNUZU KENDİNİZ YAPIYORSANIZ Kİ NE KADAR ŞANSLIYIZ BU KONUDA ,YENMEYEN KAYMAKLARI TEREYAĞINA DÖNÜŞTÜREBİLİRSİNİZ.  EVDE YAPTIĞIM YOĞURDUN KAYMAĞI PEKTE RAĞBET GÖRMÜYOR BİZİM EVDE.EEE ATILIRMI MİS GİBİ KAYMAK.BİRİKTİRDİĞİM YOĞURT VE SÜTLERİN KAYMAKLARINDAN TEREYAĞ YAPIYORUM BUNU DA SİZİNLE PAYLAŞMAM GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNDÜM ÇOK KOLAY TEREYAĞ YAPIMI ŞÖYLE;





 Yaklaşık 15 kilo süt ve yoğurt kaymağını  biriktirerek yaptığım tereyağının yapım aşamaları şöyle; kaymakları (buzdolabında rahatlıkla saklayabilirsiniz bozulmuyor)mutfak robotuna ve ya büyük bir kavanoza koyun bir çay bardağı kadar ılık su ekleyin iyice  çırpın bir süre sonra tereyağ toplanıp suyun üzerine çıkacaktır.Bu aşamada birkaç buz kalıbı koyun ve elinizle toparlayın sıkın.Kahvaltılarınız için enfes tereyağ hazırdır.Benim yaptığım yağ oldukça fazla çıktı.Kullanacağım kadar paketleyip dondurucuya koydum .Size de tavsiye ederim.     AFİYET ŞİFA OLSUN...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)