EVDE TEL PEYNİR YAPIMI

PAZAR SABAHI ABLAMLA KAHVALTI HAZIRLAMA TELAŞINDAYKEN KAYINVALİDEMDEN ŞÖYLE Bİ CÜMLE GELDİ:
_FIRINI AÇIN SÜNME PEYNİR YAPACAĞIM..(başlık nekadar tel peynir olsada bizim oralarda sünme peynirdir adı )
Nasıl yani fırın ? Peynir? bakışları arasında merakla fırını ısıttım .Annemin gelişini ablamla nasıl olacak yani diye diye bekledik .İlginç bişeylerin olacağını sezerek fotoğraf makinasını hemen mutfağa göreve çağırdım :)
Derken annem geldi babamın pazardan aldığı taze ,yağlı,tuzsuz köy peynirini dilimledi,tepsiye dizdi ve sıcak fırına sürdü.Tabi bu arada elinde makina kafasında sorular ben ve ablam izliyoruz. Arada sırada kontrol ederek peyniri erittik fırında.Devamını fotoğraflardan görebilirsiniz.Bayıla bayıla yediğimiz peynirleri nasıl anlatsamki.Eğer taze köy peyniri bulabiliyorsanız ( özellikle tuzsuz) deneyin derim. ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN ...


 Bu aşamada arzuya göre tuzlayıp afiyetle yiyebilirsiniz .ben fazla olan kısmı dondurucuya attım..

Ellerine sağlık anne.Her zaman pratik olmuştur annem .Kısa süre sonra annemden öğendiğim mutfak roborunda pratik içli köfteyi paylaşacağım inşallah...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)