ELDE AÇMA ISPANAKLI BÖREK

EĞER  ELDE AÇMA BÖREK SEVİYORSANIZ Kİ KİM SEVMEZ VE BİRAZDA AÇMA BECERİNİZ VARSA BU TARİF TAM SİZLİK .UZUN ZAMANDIR ARAŞTIRDIĞIM EL AÇMASI BÖREK TARİFLERİNDEN EN ÇOK BEĞENDİĞİM BU OLDU .O HALDE TARİFE GEÇEYİM DE SİZ DE İNŞALLAH DENER VE BEĞENİRSİNİZ.



MALZEMELER
10 su bardağı kadar un
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
yumuşak bir hamur olana kadar ılık su
42 gr lık mayanın yarısı ya da 1,5 tatlı kaşığı kuru maya
İÇ MALZEMESİ
Yarım kilo ıspanak
1 kurusoğan
karabiber,pulbiber,tuz
2-3 kaşık sıvıyağ
SOSU İÇİN
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı süt
Yarım su bardağı sıvı yağ
3 yumurta
YAPILIŞI
Unun ortasını havuz gibi açın.
Tuzu, şekeri ve mayayı ekleyin.
Ilık suyu azar azar ekleyerek poğaça hamuru kıvamında bir hamur elde edin.
Hamuru 6 eşit parçaya bölün.Mayalanması için ağzı kapalı bir kaba koyun yaklaşık 20 dk dinlendirin.Bu arada içini hazırlayın yıkanıp iyice suyu süzülen ıspanağı doğrayın ,kuru soğanı doğrayıp ekleyin,baharatını,yağını ekleyin dilerseniz beyaz peynir ekleyebilirsiniz .Aslında iç kısmı tamamen zevkinize kalmış.
Mayalanan hamurlardan birini alın ve elinizde fazla yıpratmadan oklava ile incecik açın.Yapacağınız tepsiden 3 parmak kadar taşmalı.İlk yufkayı yağlanmış tepsiye serin.Sostan 2-3 kaşık her yerine gezdirin.sonra diğer hamurları da bu şekilde hazırlayıp hamurları bu sefer tepsiden taşırmadan oklavayı sağa sola hareket ettirerek içine katlı bi şekilde serin. 3 kat hamuru serince iç malzemesini koyun .Kalan diğer hamurları da açıp serdikten sonra kalan sosu üzerine sürüp dilimleyin 180-200 dereceli fırında kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN...
Bu börekle ilgili ufak bir o kadar da hoş bir anım var.Tarifi bulduğum ve sık sık yaptığım zamanlarda arkadaşları davet ettim.Bir gayret böreği hazırladım ve sıcak sıcak ikram ettim.Bütün böreği servis tabağına koydum.O kadar beğendiler ki sofradaki diğer ikramlarıma elleri hiç gitmiyor(ben mutluluktan havalardayım tabi).Hiç sesimi çıkarmadan hem izliyor hemde ben de böreği afiyetle yiyorum.Arkadaşlar sofradan kalkıp koca bir tepsi böreğin tepsiden uçtuğunu görünce hem şaşırdılar hem de 'Bu tarif tutar canım ellerine sağlık tebrikler 'dediler.Ne kadar mutlu olduğumu anlatmama gerek var mı?İşte böyle güzel bir tarif.Denemeyen pişman olur diyorum ne diyim :)






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DÜDÜKLÜDE TAVUK TANDIR (SUSUZ)

KAYSERİ USULÜ GÜVEÇ

Köpek Şeklinde Poğaça(Doğum günü tarifleri)